vasárnap, szeptember 15

A Zűrhajó és Benedict Cumberbatch

Elhatároztam, hogy ez a film megér egy bejegyzést. Meg a nutellás kalácstól mindig őrült ötleteim támadnak, és ezt is annak mondhatjuk.
Az egész úgy kezdődött, hogy egy nagyon értelmes párbeszédünk volt a nevelőapámmal, idézem:
 - Van ez az új film, ez a Star Trek.
 - A sötétséges?
 - Milyen?
 - Sötét van benne? Meg Benedict Cumberbatch?
 - Biztosan. Valami Into the Darkness.
 - Ja, az az.
 - Akkor hozom a pendrive-ot.
 - Nem töltöttem le.
 - Akkor megyek Riddicket nézni, baszki - és felvonultam a zugomba.
Végül is nem néztem Riddicket, mert vártam, hogy letöltse. Nem érdekelt annyira a film, mert még életemben nem láttam egy nyamvadt Star Treket sem - és lehet fújolni, hogy nem vagyok ember - , mert én világ életemben a Star Wars oldalán álltam. Hat évesen Luke Skywalkerbe voltam szerelmes, és Leila - vagy hogy írják - hercegnőnek képzeltem magamat. Letöltötték nekem, megkaptam a pendrive-on, de péntek este sem időm, sem idegzetem nem volt végignézni a filmet, így hát ezért tegnap este néztem meg egy csomag tuc keksz és vadmálnás fanta társaságában.
És a film úgy kezdődött, ahogyan a képen látható. Új és szexi Kirk kapitány, akinek olyan halálosan kék szeme volt a filmben, hogy az már fájt, leugrott egy pár(száz) méter magas szikláról, bele a tengerbe, majd kb. 80 métert megtett egy levegővel, ameddig be nem értek az Enterprise-ra (amit én átkereszteltem Surprise-ra, egy másik film miatt). Onnantól már csak a bajok voltak, Kirk kapitány kirúgták, visszavették, előléptették, aztán mégsem, lefektették félig oroszlán, fehér és ázsiai nők.
Ahhoz képest, hogy az elején azt sem tudtam, eszik-e vagy isszák a Star Treket, tetszett a film, nem is kicsit. Mondjuk... inkább a képi világ, Kirk kapitány és Benedict Cumberbatch (a filmben Khan-ként szerepel) tetszett. A színeket csodálatosan megoldották a film közben: ahol kellett, sötét volt, ahol világos, ott meg világos, és ennek a mondatnak is sok értelme volt. Lényeg a lényeg, a színek jók voltak. Kirk kapitány nagyon szexi volt, ami körülbelül az egész filmet feldobta. És mielőtt Benedict Cumberbatch-hez érnék, büszkén kijelentem, hogy nem vagyok fan.
De ebben a filmben már túl szexi volt ahhoz, hogy ne vegyem észre. Két évad Sherlock után pedig egyenesen csak miatta néztem meg. Én nem vagyok fan. De Benedict, ez a filmed ütött.
Spockot nem szeretem. Unszimpatikus, minden szabályt betart, és túlságosan hasonló tulajdonságai vannak, mint a nevelőapámnak, akivel hogy is mondjam... nem túl rózsás a kapcsolatunk.
Összességében jó volt. Még akció is volt benne, és *vigyázat, SPOILER* Kirk kapitány is meghalt. *SPOILER vége*. Az egy érzelmes rész volt. Ennek ellenére csak tovább iszogattam a fantám, mert ugye nincsen Star Trek, sem a Surprise, a zűrhajó Kirk kapitány nélkül. Csak azt nem tudtam, hogy hogy fogják megmenteni, bár volt egy halvány sejtésem.
Nekem, aki még életében nem látott Star Treket tetszett. Egyszer nézhetős film, de ettől függetlenül azt az egyet élvezni fogod. Egyszer talán, ha áramszünet lesz, és fel van töltve a tabletem, még megnézem.
Illetve lenne egy kérdésem a filmet látottakhoz: Titeket nem idegesített az az idióta, szőke bige, és hogy nem kezdtek vele semmit az egész film alatt? Mert engem nagyon.

U.i.: Tegnap végeztem a Misfits első évadával. De ezt majd egy másik bejegyzésben...
A következő könyv, amiről nagy valószínűséggel írni fogok, az ehhez a képhez kapcsolódik. Aki tudja, és megfejti, annak adok csokit. Amúgy nem, mert se pénzem, se csokim nincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése